Infiintare firma

Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului, înregistrarea fiscală şi autorizarea funcţionării societăţii în nume colectiv, in comandită simplă şi cu răspundere limitată

Operaţiuni prealabile

  1. Cererea de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă (original), completată cu 3 denumiri, în ordinea preferinţelor, respectiv de verificare disponibilitate şi/sau rezervare emblemă.

Înregistrare

  1. Cererea de înregistrare
  2. Anexa 1 privind înregistrarea fiscală şi, după caz, Anexa 2 privind investiţia străină  – formulare care se regăsesc pe site-ul ONRC
  3. Declaraţia-tip pe propria răspundere semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că:
    • persoana juridică nu desfăşoară la sediul social, la sediile secundare sau în afara acestora, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani
    • persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activităţile precizate în declaraţia-tip
  4. Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării firmei;
  5. Dacă este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii;
  6. Actul constitutiv;
  7. Documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social înregistrat la organul fiscal din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în a cărui circumscripţie se situează imobilul cu destinaţie de sediu social
  8. Dovezile privind efectuarea vărsămintelor aporturilor subscrise de asociaţi la capitalul social;
  9. Actele privind proprietatea pentru aporturile în natură subscrise şi vărsate la constituire; în cazul în care printre acestea se afla şi imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate (copii certificate);
  10. Declaraţiile date pe propria răspundere, după caz, de către fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numită administrator sau cenzor, din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea acestor calităţi;
  11. Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice (copie);
  12. Specimenele de semnătură ale reprezentanţilor societăţii;
  13. După caz, declaraţia autentică pe propria răspundere a persoanei fizice cetăţean străin în nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice străine care nu este înregistrată fiscal în România, în original şi, după caz, traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public;
  14. Declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice

Informații suplimentare

  • Soluţionarea cererii revine în competenţa directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal şi/sau persoanei sau persoanelor desemnate care poate/pot dispune administrarea şi a altor acte doveditoare decât cele enumerate.
  • Potrivit modificărilor și completărilor aduse Legii nr. 26/1990 de Legea nr. 208/2020, specimenul de semnătură al persoanei fizice autorizate/titularului întreprinderii individuale/reprezentantului întreprinderii familiale, al administratorului sau, după caz, al reprezentanţilor societăţii  poate fi cuprins în împuternicirea avocațială depusă în susținerea cererii.
  • Declaraţia privind beneficiarul real al persoanei juridice poate fi dată fie în fața reprezentantului oficiului registrului comerţului sau poate fi depusă, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.
  • Începând cu data de 09 iulie 2020*, persoanele juridice constituite doar din asociați persoane fizice, atunci când aceștia sunt singurii beneficiari reali, sunt exceptate de la obligația depunerii, la înmatriculare sau ori de câte ori intervine o modificare, a declarației pe propria răspundere privind beneficiarul/beneficiarii real/reali al/ai persoanei juridice, obligație de la care, până la această dată, erau exceptate numai regiile autonome, companiile și societățile naționale și societățile deținute integral sau majoritar de stat;
  • Începând cu data de 06 iulie 2020:
    • NU se mai depune declarația pe proprie răspundere a persoanei fizice/persoanei juridice privind calitatea de asociat unic într-o singură societate cu răspundere limitată (dispozițiile art. 14 din Legea nr.31/1990 au fost abrogate).
    • NU se mai solicită depunerea declarației pe proprie răspundere în formă autentică privind respectarea condițiilor referitoare la sediul social (dispozițiile art. 17 alin. (4) din Legea nr. 31/1990 au fost abrogate).
    • NU se mai depune avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, cu modificările ulterioare, în cazul în care la sediul social nu se desfășoară activitate. Administratorul sau, după caz, administratorii va/vor da o declarație pe propria răspundere în acest sens (conform art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990, nou introdus prin Legea nr. 102/2020), doar în situaţia în care declarația-tip pe proprie răspundere dată în temeiul Legii nr. 359/2004 este semnată de asociați/acționari/membri.

Dacă aveți nevoie de servicii în fața Oficiului Național al Registrului Comerțului, oriunde în țară, nu ezitați să contactați Cabinetul de avocat „Dumitru Iulia Monica” sau să achiziționați un produs direct din Shop-ul nostru! Veți primi servicii de cea mai bună calitate, documente realizate de un avocat cu experiență din 2007 la prețuri imbatabile. Mai mult decât atât, întreaga procedură se desfășoară electronic, fără să fie necesar să vă deplasați la sediul cabinetului de avocat sau să stați la cozi interminabile la Registrul Comerțului.

Dacă nu găsiți în Shop produsul de care aveți nevoie, ne puteți contacta fie la nr. de tel.: 0724347252, fie prin mail la următoarea adresă: avocatiuliadumitru@gmail.com