Ordinul 50/2020 privind stabilirea unor măsuri organizatorice necesare pentru respectarea izolării la domiciliu, carantinării şi internării

  • Având în vedere Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României,
  • Ținând cont de prevederile art. 8 şi art. 9 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa militară nr. 1/2020 privind unele măsuri de primă urgenţă care privesc aglomerările de persoane şi circulaţia transfrontalieră a unor bunuri,
  • Luând în considerare că este necesară adoptarea unor măsuri organizatorice în vederea prevenirii şi gestionării situaţiilor de risc care pot apărea în acest context, ca urmare a nerespectării măsurilor de izolare la domiciliu, carantinare şi internare dispuse.

Ordinul 50/2020 privind stabilirea unor măsuri organizatorice necesare pentru respectarea izolării la domiciliu, carantinării şi internării

Care stabilește, pe scurt, că pe durata stării de urgență :

  1. Poliţia Română şi Jandarmeria Română, prin structurile teritoriale din subordine, precum şi poliţia locală organizează în comun, sub coordonarea Poliţiei Române, dispozitive specifice pentru verificarea, la fiecare adresă/unitate sanitară, a respectării obligaţiei persoanelor izolate la domiciliu, carantinate sau internate de a nu părăsi locaţia în care sunt plasate
  2. Direcţiile de sănătate publică şi conducătorii autorităţilor administraţiei publice locale sprijină instituţiile prevăzute la punctul 1, la solicitarea acestora, inclusiv prin transmiterea, în dinamică, a datelor de identificare şi a adreselor la care persoanele sunt izolate la domiciliu, carantinate sau internate către inspectoratele judeţene de poliţie/Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti.
  3. Poliţia de Frontieră Română, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi structurile subordonate desfăşoară activităţi specifice potrivit competenţelor, la solicitarea şi în sprijinul instituţiilor prevăzute la pct. 1, în cazul nerespectării măsurilor de izolare la domiciliu, carantinare sau internare.
  4. Inspectoratele judeţene de poliţie/Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti centralizează şi raportează, zilnic, prin centrele judeţene de coordonare şi conducere a intervenţiei, respectiv al municipiului Bucureşti, la Centrul Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei efectivele, mijloacele angrenate şi rezultatele verificărilor efectuate.